|
ROMÂNIA MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI si SPORTULUI Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi
FACULTATEA DE MECANICĂ URL: www.mec.legacy.tuiasi.ro * E-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. Tel./fax. +40 232 232337 * B-dul Dimitrie Mangeron, nr.61, 700050, Iaşi |
|
|
|
|
|
|||
pentru anul 2012
1. OBIECTIVE STRATEGICE
I. Pregatirea studentilor in domeniile ingineriei autovehiculelor, ingineriei mecanice respectiv mecatronicii si roboticii la nivelul exigentilor din Comunitatea Europeana. In realizarea acestui obiectiv in anul 2012 misiunea facultatii este in concordanta cu Legea educatiei nationale nr.1/2011 si consta in pregatirea de absolventi care sa asigure servicii de calitate la standardele Uniunii Europene si care sa se poata materializa in cadrul unui proces de sincronizare cu realitatile invatamantului superior european, dar si cu directiile de schimbare ale acestuia. Se va continua procesul de reformulare a competenţelor pe care studentii trebuie sa le demonstreze la sfarsitul fiecarui curs şi de restructurare a activitatii şi a cursurilor, tinand cont de curriculum universitar din spatiul Uniunii Europene.
Se vor continua colaborarile / dezbaterile intre diferitele sectii ale facultatii noastre si ale altor facultati cu acelasi profil, din tara, in vederea perfectionarii programelor de studii. Fiecare department si centru de cercetare va stabili o relatie permanenta, de parteneriat, cu cel putin un departament cu acelasi profil de la o universitate din vestul Uniunii Europene.
Facultatea îşi propune formarea profesională şi dezvoltarea individuală a studenţilor ca practicieni reflexivi, cu abilităţi de lucru in echipe interdisciplinare, capabili să raspundă complexităţii educaţiei ,vietii sociale si exigentelor viitoare şi să contribuie la ameliorarea calităţii serviciilor oferite atât de instituţiile tradiţionale, cât şi de alte medii.
II. Echilibrarea bugetului de venituiri si cheltuieli .
Se au in vedere urmatoarele:
2. OFERTA EDUCATIONALA
2.1 Evaluarea programelor de studii de catre ARACIS, urmare a restructurării învăţământului superior tehnic în acord cu Declaraţia de la Bologna.
Termen: permanent. Răspunde: decanul facultăţii.
2.2 Dezvoltarea de noi specializari pentru ciclul de masterat in concordanta cu cerintele pietii muncii si cu posibilitatile educationale ale Facultatii de Mecanica.
Termen: permanent. Răspunde: decanul facultăţii si directorii de departamente.
2.3 Dezvoltarea de cursuri postuniversitare.
Termen: permanent. Răspund: directorii de departamente.
3.NUMARUL DE STUDENTI
3.1 In vederea atragerii de candidaţi competitivi la concursul de admitere se vor intensifica acţiunile de prezentare a imaginii facultăţii în licee atat prin actiuni directe cat si şi prin mijloace mass-media. În acest scop se vor revizui şi actualiza materialele utilizate şi se vor realiza variante noi, atractive, în concordanţă cu actualele cerinţe ale învăţământului tehnic superior. Pentru buna desfăşurare a acestor activităţi, în cadrul unei strategii unitare, proprii Facultăţii de Mecanică se vor realiza planificări şi etapizări pe departamente şi centre, astfel încât să se asigure o distribuţie uniformă a sarcinilor care revin cadrelor didactice.
Politica de recrutare si admitere a studentilor se va aplica in mod riguros si transparent respectand principiul egalitatii sanselor tuturor candidatilor, fara nici o discriminare, anuntata public cu cel putin 2 luni inainte de aplicare. Studentii sunt informati despre posibilitatile de asistenta financiara din partea institutiei si despre modul de utilizare a taxelor. Anexele 1-6.
Termen: permanent. Răspunde: prodecanul cu resposabilitati de imagine a facultatii.
3.2 Mentinerea in cadrul Facultatii de Mecanica a unui numar cat mai ridicat din cei care au optat prin admitere pentru meseria de inginer in domeniile :ingineria autovehiculelor,ingineria mecanica,mecatronica si robotica.
Termen: permanent. Răspunde: decanul facultăţi si directorii de departamente.
3.3 Mentinerea în cadrul masteratului a specializărilor care funcţionează în prezent .Înfiinţarea şi consolidarea unor specializări atractive, cu impact pe piaţa muncii.
Termen: permanent. Răspunde: decanul facultăţii.
3.4 Demersuri către societăţile comerciale, cu scopul ca acestea să acorde studenţilor anumite facilităţi (burse de studiu, angajări în timpul stagiilor de practică) în baza unor contracte care să prevadă şi angajarea la sfârşitul studiilor.
Termen: permanent. Răspund: decanul facultatii si directorii de departamente.
3.5 Acordarea absolventilor competente necesare integrarii in societate si firme din cadrul economiei nationale si europene.
Termen: permanent. Răspunde: decanul facultăţii.
3.6 Se vor stabili/reactualiza procedurile/modalitatile si intervalele de timp precise pentru activitatea de consultanta si consiliere oferita studentilor, pe problemele dezvoltarii profesionale, precum si pentru rezolvarea unor situatii problema (cu atentie deosebita acordata studentilor cu handicap).
Termen: permanent. Răspunde: prodecanul cu probleme didactice.
3.7 Identificarea si sustinerea prin oferta educationala a unor noi oportunitati de incadrare pe piata muncii pentru absolventii programelor de licenta si masterat.
Intrucat, invăţământul superior de masă presupune şi admiterea unor studenţi cu performanţe relative reduse precum şi cu competenţe instrumentale insuficient formate în anii de liceu, se va continua in anul 2012 cu desemnarea tutorelui de an, de grupa, departament, va elabora un plan de antrenare a cadrelor didactice pentru ca studentii anului respectiv sa beneficieze de consultanţă, sprijin în recuperarea întârzierilor, coordonare şi orientare profesională;
Termen: permanent. Răspunde: decanul facultăţii si directorii de departamente.
4. TEHNOLOGIA DIDACTICA
4.1 Accentuarea formelor de evaluare a activităţii studenţilor care determină pregătirea individuală a acestora pe toată durata anului universitar.
Termen: Termen permanent. Răspund: titularii de discipline, sub controlul directorilor de departamente.
4.2 Efectuarea de analize ale disciplinelor privind conţinutul (programa analitică) şi modul de desfăşurare (planul calendaristic, corespondenţa curs-aplicaţii, sistemul de evaluare a studenţilor) :
Termen: permanent. Răspund : decanul facultăţii, presedintele comisiei didactice a Consiliului facultatii, directorii de departamente.
4.3 Introducerea unor chestionare şi a altor mijloace de evaluare, de către studenţi, a modului de desfăşurare a procesului didactic.
Termen: permanent. Răspunde:Comisia de calitate a facultatii .
4.4 Organizarea, în luna mai 2012, a sesiunii cercurilor ştiinţifice studenţeşti,in doua faze :
- faza I, la nivelul departamentelor si centrelor de cercetare;
- faza II, la nivelul facultatii cu participarea cercurilor premiate la faza I ;
Editarea unui volum (sau a unor volume, pe secţii) cu comunicările susţinute.
Termen: mai 2012. Răspund:decanul, prodecanul cu probleme de cercetare si directorii de departamente.
4.5 Organizarea etapei locale a concursului profesional la disciplina rezistenţa materialelor, concursului de mecanica teoretica si a concursului Traian Lalescu.
Termen: mai 2012. Răspunde: directorul de departament si şeful colectivului de rezistenţa materialelor.
4.6 Atragerea de fonduri pentru premierea studenţilor cu rezultate meritorii în activitatea profesională şi în cea ştiinţifică.
Termen: 15 septembrie 2012. Răspunde: decanul facultăţii.
5. CERCETAREA STIINTIFICA
In anul 2012 este importanta constituirea unor echipe de cercetare puternice, atat la nivel de facultate cat si la nivel de catedre, care sa acceseze programe atât cu relevanţă ştiinţifică deosebită, cât şi cu impact deosebit asupra domeniilor în care lucrează absolvenţii facultăţii.
5.1 Susţinerea domeniilor de cercetare ştiinţifică în care Facultatea de Mecanică se află la un înalt nivel de competenţă, avand recunoastere nationala si internationala :
o producerea şi utilizarea eficientă a energiei termice şi reducerea poluării mediului ambiant;
o dezvoltarea mini-sistemelor energetice bazate pe utilizarea energiilor neconventionale;
o dezvoltarea programelor de studiu a micro-sistemelor: materiale, functionare, analiza termica;
o perfecţionarea metodelor şi tehnicilor pentru caracterizarea comportării unor noi materiale: metalice, compozite, ceramice, plastice, adezivi;
o tribologia organelor de masini care functioneaza sub solicitare de contact cu rostogolire;
o diagnosticarea utilajelor şi instalaţiilor privind nivelul de solicitare mecanică şi termică şi stabilirea duratei de utilizare;
o dezvoltarea unor programe privind sinteza mecanismelor, proiectarea roboţilor industriali şi a aparatelor de recuperare din domeniul biomecanicii;
o conceperea şi experimentarea unor echipamente performante ale motoarelor cu ardere internă şi ale autovehiculelor;
o imbunatatirea sigurantei circulatiei rutiere prin organizarea si optimizarea circulatiei in orase mari;
o dezvoltarea durabila in agricultura si utilizarea tehnicilor nepoluante;
o îmbunătăţirea maşinilor agricole şi a unor utilaje din industria alimentară.
5.2 Identificarea domeniilor de cercetare ştiinţifică de importanţă naţională la care colectivul Facultatii de Mecanica se poate implica, având în vedere stategiile şi politicile naţionale de dezvoltare.
5.3 Continuarea colaborării cu colectivele de cercetare ştiinţifică din alte ţări şi găsirea unor parteneri noi.
5.4 Obiective prioritare pentru dezvoltarea activitatii de cercetare in cadrul Facultatii de Mecanica:
5.5 Promovarea rezultatelor obţinute în cercetarea ştiinţifică prin :
Termen: permanent. Răspund: prodecanul cuproblemele de cercetare stiintifica, directorii de departamente
6. COLABORARI
6.1 Realizarea de colaborări cu facultăţile / departamentele de profil din ţară, prin participare la programe comune finanţate de guvernul român şi de diferite organisme internationale ;
6.2 Colaborari ştiinţifice cu institute / centre de cercetare româneşti ;
6.3Dezvoltarea şi continuarea relaţiilor de parteneriat în programul ERASMUS cu universităţi din EU pe următoarele direcţii:
o Mobilităţi ale studenţilor pentru activitati didactice ( studenţi undergraduate, masteranzi şi doctoranzi) de la Facultatea de Mecanică la universităţi partenere precum şi de la universităţi partenere la Facultatea de Mecanică, pe durate de 3 – 10 luni;
o Mobilităţi ale studenţilor de la Facultatea de Mecanică pe activităţi de practică productivă în firme din UE;
o Vizite reciproce ale cadrelor didactice din Facultatea de Mecanică şi din universităţi partenere pentru predare de cursuri.
6.4 Colaborări ştiinţifice cu universităţi din UE;
6.5 Colaborare cu societăţi comerciale în probleme de cercetare-proiectare, expertizare, asistenţă tehnică, precum şi prin oferte de perfecţionare a pregătirii personalului acestora în învăţământ postuniversitar;
6.6 Participarea cadrelor didactice din facultate la întâlnirile didactico-metodice organizate anual la nivel naţional efectuarea de demersuri pentru organizarea acestui tip de întâlniri şi la alte discipline;
6.7. Se va continua activitatea de consultanta si consiliere oferita de cadrele didactice in cadrul unor proiecte de cercetare, unor asociatii si fundatii din domeniul societatii civile.
Termen: permanent. Răspund: directorii de departamente
7. RESURSE UMANE
7.1 Personalul didactic
o Personalul didactic va fi organizat pe departamente,centre de cercetare si laboratoare conform
Legii educatiei nationale nr.1/2011
Termen: permanent. Răspunde: conducerea facultatii.
7.2 Personalul auxiliar:
Termen: mai 2011. Răspunde: decanul, secretarul sef si administratorul şef.
8. GESTIONAREA BAZEI MATERIALE
8.1 Modernizari aduse bazei materiale a facultarii prin urmatoarele masuri
8.1.1 Continuarea modernizării laboratoarelor prin achiziţii de echipamente performante;
8.1.2 Reabilitare hiroizolatie immobile Organe de Masini si Mecatrinica si Mecanica;
8.1.3 Lucrari de igenizare laboratoare didactice dupa dezafectarea sediului bibliotecii punct mecanica;
8.1.4 Lucrari de schimbare instalatie electrica in spatiul didactic;
8.1.4. Continuarea lucrarilor de reabilitare si refunctionalizare imobil hala Rezistenta Materialelor.
Termen: permanent. Răspunde: Decan si administratorul şef al facultăţii .
8.2 Inchirierea unor spatii aflate in stare de conservare fara a fi utilizate in prezent nici in sfera activitatilor didactice si nici a celor de cercetare stiintifica contractuala.
Termen: permanent. Răspunde: Decan si administratorul şef al facultăţii
9. INFORMAREA , DOCUMENTAREA SI BIBLIOTECILE
9.1 Alocarea unor fonduri mai mari pentru procurarea de periodice şi de cărţi (monografii, manuale universitare ale cadrelor didactice din facultate şi din alte centru universitatre), in special din veniturile obtinute din contractele de cercetare stiintifica si din programele europene.
Termen: permanent. Răspund: directorii de departamente.
9.2 Editarea, (reeditarea, modernizarea) cursurilor, manualelor, îndrumarelor de laborator, culegerilor de probleme, îndrumarelor de proiectare, etc. la disciplinele unde-şi desfăsoara activitatea cadrele didactice ale facultăţii.
Termen: permanent. Răspund: directorii de departamente.
9.3 Efectuarea de abonamente (pe lângă cele existente), din veniturile extrabugetare ale departamentelor, la următoarele periodice străine:
- ATZ (Automobil Technische Zeitung), - MTZ (Motoren Technische Zeitung), - Mechanisms and Machine Theory, - Journal of Robotics and Mechatronics, - Journal of Biomechanics, - European Journal of Mechanical Engineering, - IEEC Journal of Robotics and Automation, - Experimental Mechanics, |
- Experimental Technique, - BWK, - Termotecnica, - International Journal of Heat and Mass Transfer - Journal of Applied Thermodynamics, - Entropie, - Transactions of ASME. Journal of Mechanical Design. |
Termen: permanent. Răspund: directorii de departamente.
10. Strategia financiară
Pentru anul 2012 se estimează o repartiţie al finanţării de bazăde circa 6,3756 milioane RON. Aceste sume vor fi utilizate majoritar pentru plata salariilor( 6,5271 milioane RON cu completare 0,148 milioane RON din venituri proprii), iar restul cheltuielilor care se vor plăti din alocaţie bugetară, venituri proprii si veniturii chirii, sunt menţionate în tabelul de mai jos:
Capitol |
U.M. |
Fonduri |
Cheltuieli utilităţi, telefoane, energie, salubitate si alte bunuri si servicii |
RON |
567000 |
Cheltuieli birotica si consumabile , mat. sanitare, electrice, mocheta, contracte service, mat. PSI, sisteme video paza, deplasari, acreditare specializari, tichete masa Premii si burse studenti |
RON RON |
176060.80 |
TOTAL |
RON |
743060.80 |
Finanţarea complementară
Obiectiv |
Valoare totala RON |
|
Cheltuieli de capital din proiecte POSDRU |
500000 |
|
Fonduri reabilitari imobile |
100000 |
|
Venituri proprii, sponsorizări, taxe cursuri postuniversitare |
Departamente facultate |
5000 |
|
Total: |
605000 |
Termen: permanent. Răspund: Decan si administratorul şef al facultăţii
10.3 Atragerea de resurse extrabugetare
Se va urmari mentinerea / cresterea veniturilor financiare extrabugetare rezultate din taxele studentilor prin:
· Dezvoltarea activitatii de cercetare stiintifica pe baza de granturi, programe, contracte cu agentii economici etc.; atragerea unor fonduri de cercetare din surse internationale (FP7, FONDURI STRUCTURALE etc.) si din surse nationale (CNCSIS, etc.);
· Largirea ofertei de servicii pentru agentii economici, servicii de consultanţă, expertizare tehnică, încercări de materiale, diagnosticare şi reparaţii ale autovehiculelor şi ale altor utilaje, efectuare de lucrări agricole ş.a.;
· Atragerea unui numar cat mai mare de studenti cu taxa – licenta si master;
· Administrarea eficientă a spaţiilor facultăţii.
Termen: permanent. Răspund: Decanul , directorii de departamente si administratorul şef.
11. STRATEGIA CALITATII
Funcţia managerială se va orienta, prioritar, spre:
a. functionarea, in continuare, a mecanismelor de evaluare si asigurare a calitatii;
b. trecerea de la realizarea nivelului minim al tuturor standardelor si indicatorilor de performanta la nivelul optimal de realizare a activitatilor (standarde de referinta).
11.1 Evaluarea internă a facultăţii:
o aprecierea studentilor in evaluarea performantelor cadrelor didactice;
o evaluarea periodică a specializărilor din cadrul facultăţii, în conformitate cu reglementările ARACIS.
11.2 Promovarea managementului calităţii în toate domeniile de activitate.
Se vor intreprinde activitati concrete pentru formarea unei culturi a calitatii, la toti angajatii facultatii, pentru convergenta eforturilor privind respectarea principiilor referintei europene, responsabilitatii institutionale, centrarii pe rezultate, pe satisfactiile beneficiarilor.
11.3 Imbunătăţirea grilelor de evaluare a activităţii cadrelor didactice
o acordarea gradaţiilor de merit se va efectua prin competiţie la nivelul facultăţii pe baza unei grile.
Construirea dimensiunii interne a calitatii academice pe baza legislatiei in vigoare, in functie de specificul facultatii/ departamentelor, astfel incat, pentru majoritatea activitatilor, sa va asigura un nivel optimal de realizare (standarde de referinta). Pe aceasta baza putem trece la formularea de standarde de referinta proprii, cat mai inalte si competitive. Acest deziderat poate fi implinit, prin implicarea resurselor creative si a eforturilor tuturor cadrelor didactice. O implicare reala, motivata presupune si un sistem de recompense perfectionat.
Termen: permanent. Răspund: conducerea facultatii, administratorul şef, directorii de departamente.
12. STRATEGIA MANEGERIALA
12.1. 1 Strategii pe rezultate reprezinta un principiu, dar si un element definitoriu al strategiei facultatii. Nu se poate vorbi de integrarea cu succes a facultatii în reţeaua instituţiilor europene de învăţământ superior în absenţa rezultatelor, care se regasesc in competentele absolventilor pentru ocupatii competitive pe piata muncii, in satisfactia angajatorilor care apreciaza nu numai profesionalismul, dar si, mai ales in domeniul nostru, comportamentul prosocial si inteligenta interpersonala, competentele de comunicare si negociere, de lucru in echipa s.a. Imbunătăţirea pregătirii in domeniul ingineriei mecanice şi a celei manageriale pe baza exersării şi consolidării competenţelor de inovare şi cercetare a viitoarelor şi actualelor cadre didactice reprezinta nu numai o conditie a integrării sale coerente sub auspicii europene, ci si o sansa pentru reusita in competitia nationala si internationala. Reusita in aceasta competitie va depinde de masura in care va exista o decizie bazata pe o analiza prospectiva, iar personalul didactic si structura institutionala va asigura formarea specialistilor, in vederea insertiei profesionale in domeniilor noilor ocupatii.
12.1.2 Strategii axate pe student / masterand , luarea in considerare a diversitatii individuale si a potentialului creativ si de dezvoltare al fiecaruia, dezvoltarea de strategii activ-participative in intreg procesul de invatamant, implicarea studentilor in procesul de evaluare si asigurare a calitatii si in toate problemele care-i privesc, dezvoltarea comportamentului prosocial inca din anii facultatii reprezinta o conditie a dezvoltarii competentelor cerute de o societate in plin dinamism.
12.1.3 Strategii de personal. Sustinerea dezvoltarii personale a tuturor cadrelor didactice, motivarea acestora, imbunatatirea conditiilor de lucru si de cercetare reprezinta o conditie pentru pastrarea acestora, dar si pentru implicarea activa in asigurarea standardelor de calitate.
12.1.4 Strategii prospective pentru identificarea riscurilor majore de scadere a interesului potentialilor studenti fata de oferta facultatii, precum si un marketing educational incisiv, printr-o mai mare diversitate de actiuni si prin implicarea intregului personal didactic, pe o arie geografica mai extinsa.
12.1.5 Strategii de prevenire. Este vorba in primul rand de prevenirea abandonului universitar (vizibil deja la locurile cu taxa) orientate spre o mai mare atentie acordata problemelor specifice ale unor studenti, dar si de o mai mare atentie pentru cunoasterea de catre candidati a specificului facultatii. In al doilea rand este vorba de prevenirea diminuarii numarului celor care se inscriu la master, datorita nediferentierii statutului profesional fata de absolventii care au numai licenta. De exemplu, la putine concursuri se ia in considerare masteratul. In tari europene, absolventii masterelor au prioritate la anumite ocupatii si o fisa a postului deosebita, ceea ce reprezinta un stimulent considerabil. Este importanta deschiderea dialogului cu marii angajatori pe aceasta tema. De asemenea, se impune in continuare diversificarea ofertei programelor de master, anticipand nevoile unor noi domenii.
12.1.6 Strategii bazate pe dezvoltarea unor instrumente manageriale specifice unei întreprinderi („Universitatea antreprenorială"); finanţarea de la buget să fie abordată ca o investiţie ce produce venituri financiare şi alte tipuri de beneficii. Exista deja o experienta a veniturilor extrabugetare ale departamentelor, prin diferite categorii de cursuri, care nu a afectat misiunea fundamentală a facultatii - de a crea şi a transmite cunoaştere. Aceste strategii trebuie sa se bazeze pe inovatie si flexibilitate, in conditiile pierderii monopolului învăţământului de stat.
12.2 Promovarea imaginii facultăţii
ü Concepută ca un element esenţial pentru imaginea Facultăţii de Mecanică, în anul 2012 pagina web (http://www.mec.tuiasi..ro/) se doreşte a fi structurată caun mijlocactual, facil, eficient şi rapid de prezentare informaţională complexă a tuturor aspectelor ce definesc activitatea Facultăţii; în acest sens, pe parcursul anului 2012, aceasta se va actualiza ori de câte ori necesităţile o impun, păstrându-se preocuparea pentru rolul important pe care îl are în dezvoltarea comunicării dintre studenţi, masteranzi, cadre didactice şi conducerea facultăţii, precum şi pe facilitarea activităţilor diferitelor comisii.
Termen : aprilie 2012. Răspunde: Conducerea facultăţii .
ü Revizuirea, actualizarea şi tipărirea materialelor de tipul afişelor, posterelor, broşurilor şi a altor elemente de prezentare a ofertei academice a facultăţii precum şi realizarea unor noi CD-uri de prezentare a Facultăţii de Mecanică;
Termen: martie 2012. Răspunde: prodecanul cu resposabilitati de imagine a facultăţii.
ü Planificarea şi organizarea unor prezentări sistematice a ofertei educaţionale a Facultăţii de Mecanică, susţinute de către cadre didactice, la nivelul principalelor unităţi şcolare din judeţul Iaşi, dar şi din zona Moldovei; aceste prezentări vor fi însoţite de materiale diverse de promovare, precum postere, afişe, broşuri, flyre, CD-uri, realizate la nivel academic şi actualizate în permanenţă; în acelaşi timp, aceste prestaţii se vor baza pe proiecţii şi pe demonstraţii practice efectuate cu ajutorul unor machete realizate în cadrul Facultăţii de Mecanică, menite să pună în evidenţă, în mod sugestiv, atractivitatea domeniilor de studii de licenţă şi de master.
Termen: martie-aprilie 2012. Răspunde: prodecanul cu resposabilitati de imagine a facultatii.
ü Prin conlucrare cu Liga Studenţilor din Facultatea de Mecanică se vor organiza şi în anul 2012 vizite şi prezentări ale Facultăţii de Mecanică, susţinute de studenţi, la licee şi grupuri şcolare din Iaşi şi din judeţul Iaşi, precum şi zona Moldovei, punându-se accent pe regiunile unde s-a considerat că informaţiile ajung mai dificil.
Termen: permanent. Răspunde: Conducerea facultăţii.
ü Organizarea, în parteriat cu firme de specialitate, a unor work-shopuri, prezentări şi expoziţii tehnice, adresate unui auditoriu larg, menite să evidenţieze preocupările şi activităţile din facultate, în special în faţa actualilor şi viitorilor studenţi.
Termen: permanent. Răspunde: prodecanul cu resposabilitati de imagine a facultăţii.
12.3 Marketingul Facultăţiide Mecanică pe parcursul anului 2012 va fi axat pe o serie de aspecte:
ü evidenţierea şi sintetizarea preocupărilor, aspiraţiilor şi aşteptărilor elevilor din clasele terminale ale liceelor şi colegiilor, în raport cu oferta educaţională a instituţiilor de învăţământ superior;
ü promovarea şi dezbaterea ofertelor Facultăţii de Mecanică, adresate elevilor şi absolvenţilor de licee şi colegii;
ü discuţii şi schimburi de opinii între elevi, cadre didacice şi studenţi ai facultăţii, cu ocazia unor vizite organizate în cadrul acţiunilor denumite Zilele Porţilor Deschise;
ü colaborare permanentă cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi, precum şi cu Inspectorate Şcolare din alte judeţe ale Moldovei în vederea cunoaşterii ofertei de studii a Facultăţii de Mecanică;
ü lărgirea colaborărilor şi parteneriatelor cu firmele de specialitate, cu activitate în domeniul mecanic, în vederea informării studenţilor privind oferta locurilor de muncă şi tendinţele de dezvoltare ale acestora;
ü cunoaşterea şi analizarea ofertelor academice similare, pe plan naţional şi internaţional;
12.4 Imbunătăţirea fluxurilor informaţionale în relaţia facultate-student.
In funcţie de resursele materiale ale facultăţii se intenţionează :
Termen: permanent. Răspunde: conducerea facultăţii..
12.5 Gestionarea eficientă a patrimoniului existent
o identificarea surselor de înlocuire a inventarului uzat fizic sau moral ;
o conservarea şi dezvoltarea patrimoniului prin gestionarea eficientă a resurselormateriale.
o reabilitarea patrimoniului imobilier existent in masura asigurarii fondurilor necesare de la buget
o inchirierea spatiilor neutilizate in sfera didactica sau stiintifica contractuala.
Termen: permanent. Răspunde: administratorul şef si directorii de departamente.
12.6 Gestionarea eficientă a resurselor financiare
Termen: permanent. Răspunde:decanul facultăţii, administratorul şef, directorii de departamente.
12.7 Metrica de evaluare
Dimensiunea temporală
In consiliul facultăţii se va prezenta şi se va analiza starea facultăţii, cu referiri speciale la calitatea procesului instructiv-educativ şi la costurile acestui proces.
Termen: octombrie 2012. Răspunde: decanul facultăţii.
Dimensiunea financiară
Analizarea din punct de vedere economic a funcţionării facultăţii se va realiza prin evaluarea următorilor parametri:
Termen: octombrie 2012. Răspunde: Decanul si administratorul şef al facultăţii